کولر گازی اینورتر چیست؟

کولر گازی اینورتر چیست؟

در کولر گازی اینورتر (کولرگازی کم مصرف) از کمپرسورهای متغیر به عنوان جایگزین کمپرسورهای سرعت ثابت استفاده می شود. این طراحی در مدهای جدید این برد خنک کننده با هدف کاهش مصرف برق و افزایش طول عمر کولر گنجانده شده است. 

برای درک بهتر این تغییرات به کار رفته در کمپرسور این نوع خنک‌کننده، نگاهی به کارایی کمپرسورهای بسته‌شده و متغیر بسیار مهم است.

 
کولر گازی ایوولی 18000 اینورتر +++EVDC-18K-A
کولر گازی اینورتر

با توجه به این واقعیت، در پاسخ به این سوال که کولر گازی اینورتر چیست، ممکن است با هدف کاهش مصرف برق، با یک برد اینورتر عرضه شود. در حال حاضر، سؤالاتی شبیه به اینورتر کولر گازی اینورتر چیست؟ نحوه عملکرد کولرهای گازی اینورتر در بین مشتریان ذکر شده است. در این مقاله، همراه با آشنایی با کولر گازی ، به بررسی مزایا و معایب استفاده از آن می پردازیم. 

چند نمونه کولر گازی اینورتر برای شما فراهم کرده ایم .

کولر گازی ایوولی ۱۸۰۰۰ اینورتر ++EVDC-18K ، کولر گازی ایوولی ۲۴۰۰۰ اینورتر ++EVDC-24K ، کولر گازی جنرال گلد ۱۸۰۰۰ اینورتر مدل GG-MS18000 ، کولر گازی جنرال گلد ۲۴۰۰۰ اینورتر مدل GG-MS24000

 

کولر گازی اینورتر چگونه کار می کند؟

عملکرد کولر گازی اینورتر کم مصرف مستقیماً با برد اینورتر داخلی آن مرتبط است. این ابزار، که مسئول تغییر DC موجود به AC است، علاوه بر این سرعت موتور کولر را تنظیم می کند. و لزوم روشن و خاموش کردن مداوم و متناوب آن را برطرف می کند. این نگرانی مصرف برق را کاهش می دهد و این کولر گازی اینورتر را بسیار کمتر دوستدار محیط زیست می کند.

با روشن کردن کولر گازی ، دمای مطمئنی را برای آن تنظیم خواهید کرد. برای مثال، شاید لازم باشد دمای محیط را روی ۲۲ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. موتور کولر شروع به کار می کند و باد خنک مشابه این دما وارد جو می شود. سپس هنگامی که دمای جو به ۲۲ درجه سانتیگراد می رسد، اینورتر سرعت موتور را کاهش داده و برق آن را کاهش می دهد.

در این بازه، کمپرسور دمای محیط متغیر را در اختیار دارد و به سرعت چون با ۲۲ درجه سانتیگراد متفاوت است، اینورتر یک بار دیگر برق اضافی به موتور کولر می دهد و سرعت آن افزایش می یابد. سپس یک بار دیگر که دما به ۲۲ درجه سانتیگراد می رسد، اینورتر توانایی ورود به موتور را کاهش داده و سرعت آن را کاهش می دهد.

 

کولر گازی ایوولی 18000 اینورتر +++EVDC-18K-A
کولر گازی اینورتر

 

مزایای کولر گازی اینورتر

۱. برق بسیار کمتری مصرف می کند کولر گازی اینورتر

از آنجایی که کمپرسور کولر گازی اینورتر به طور مکرر فعال و خاموش نمی شود، برق زیادی را برای یک هدف مشابه نمی بلعد. در یک کولر گازی اینورتر استاندارد، با تنظیم دما، شکست فعال و خاموش می شود، در نتیجه برق شما بالا می رود. اما در کولر گازی اینورتر، کمپرسور تنها در صورتی فعال می شود که سیستم کولر گازی کامل خود را بچرخانید. به همین دلیل، تقریباً ۳۰-۶۰٪ برق بسیار کمتری مصرف می کند و می تواند در پرداخت برق شما صرفه جویی کند.

 

۲. سر و صدای بسیار کمتر کولر گازی اینورتر

هنگامی که یک کولر گازی اینورتر روزانه تهیه کردید، صدای اضافی از کولر گازی اینورتر را خواهید شنید. این به دلیل کمپرسور و موتور رخ می دهد. همانطور که قبلاً بحث کردم، در یک شکست معمولی، کمپرسور به طور مکرر روشن و خاموش می شود که منجر به ایجاد نویز از سیستم HVAC می شود. 

با این حال، در کولر گازی اینورتر، درجه صدا کاملاً متفاوت است زیرا کمپرسور به طور مکرر فعال و خاموش نمی شود. به عنوان یک روش جایگزین، زمانی که اواپراتور سردتر از دمای اتاق مشخص شده باشد، کمپرسور با فعال شدن فن داخلی، کند می شود یا متوقف می شود. بنابراین، برای کسانی که عاشق کتاب هستند یا نیاز به خواب شبانه دارند، جایگزینی برای کولر گازی وجود ندارد.

 

۳. مناسب برای تمام اتاق ها کولر گازی اینورتر

با استفاده از کولر گازی اینورتر، علاوه بر این، سرمایشی در اتاق های خود خواهید داشت. در صورتی که در حال حاضر مشکل سرمایش هوای نامناسب در خانه خود دارید، بهتر است کولر گازی قبلی خود را با کولر گازی اینورتر تعویض کنید. معمولاً استفاده از آن در مکان هایی که نوسان بار وجود دارد، مشابه سالن های بزرگ و اتاق های همایش و بسیاری موارد دیگر مناسب است.

 

۴. سازگاری با فتوولتائیک حیاتی کولر گازی اینورتر

بسیاری از سیستم‌های کولر گازی اینورتر استاندارد با نور فتوولتائیک کار نمی‌کنند. به همین دلیل است که بسیاری از خانوارهایی که از نشاط فتوولتائیک خانه خود برخوردار هستند، در نصب کولر گازی اینورتر با مشکل مواجه می شوند. با این حال، با استفاده از کولر گازی اینورتر، مجبور نیستید نگران باشید زیرا کولر گازی اینورتر با حیاتی فتوولتائیک کار می‌کند و هیچ جنبه منفی ندارد.

 

۵. تنظیم درجه حرارت فوق العاده مطلوب کولر گازی اینورتر

اسپلیت‌های اینورتر انعطاف‌پذیری زیادی برای تنظیم دمای ایمن فوق‌العاده نسبت به نوع معمولی دارند و اگر آن را روشن و خاموش کنید، تنظیمات ناشی از تغییر دمای محیط را واقعاً احساس نخواهید کرد، زیرا کمپرسور آن نیز کار می‌کند. در سرعت های متغیر

 

معایب کولر گازی اینورتر

۱. قیمت بیش از حد کولر گازی

در مقایسه با کولر گازی اینورتر شکسته معمولی، کولر گازی اینورتر کمی گران است زیرا گزینه های متمایز دارد. با این وجود، ممکن است این را به عنوان یک بودجه در نظر بگیرید.

کولر گازی اینورتر
کولر گازی اینورتر

۲. قیمت بازیابی بیش از حد کولر گازی 

با این حال، موضوع بسیار قدرتمندی است که باعث می شود کسانی که تخصص فنی بیشتری نسبت به اکثر مردم دارند، در خرید کولر گازی صرفه جویی کنند. قیمت بیش از حد کمپرسور سرعت متغیر که در کولر گازی اینورتر و برد دیجیتالی که در کولر گازی اینورتر استفاده می شود. در صورت قطع برق کولر گازی شما برای هر منظوری، برد اینورتر گجت شما می سوزد. 
برای شروع باید در مورد این موضوع صحبت کرد که بهتر است ابتدا بسته اینورتر مانکن گجت خود را جستجو کنید، اگر خوش شانس باشید، آن را خواهید دید. انحصار ارائه دهندگان و عناصر توسط شرکت سازنده، خواه از سازمانی خریداری شود که خدمات پس از فروش صحیحی در ایران ندارد. این احتمال وجود دارد که با مسئله تامین عناصر روبرو شود. برای بازیابی این کولر گازی تعمیرکاران حرفه ای که در کنار تخصص، اطلاعات فنی بیش از حد می خواهند و مشکل بعدی گرانی می باشد. این دو ابزار اضافی برای کمپرسور هستند. به این فکر کنید که مهم است ابتدا آن را کشف کنید و بعد از آن مبلغی بیش از حد پرداخت کنید. 

 

۳. زمان بازیابی قیمت اولیه کولر گازی

قیمت کولر گازی اینورتر تقریباً ۳۰ تا ۳۵ درصد بیشتر از AC استاندارد است، ممکن است ۵ یا ۷ سال طول بکشد تا قیمت اولیه کولر گازی اینورتر جبران شود.

 

۴. اختلال در صورت منفی کولر گازی 

در داخل کولر گازی اینورتر، کمپرسور سرعت خود را مطابق با بار گرمای منطقه تنظیم می کند. چه نشت دوره ای مبرد از منطقه وجود داشته باشد، کمپرسور با سرعت بهتری کار می کند و در نتیجه مصرف تاسیسات را افزایش می دهد.

کم مصرف بودن کولر گازی اینورتر

همانطور که اشاره کردیم؛ به دلیل اینکه کولر گازی اینورتر دارای کمپرسور با سرعت متغیر و اینورتر داخلی آن است، آماده تغییر گردش برق می باشد. مصرف برق کاهش یافته است. در واقع، تنظیم سرعت موتور به عنوان جایگزینی برای روشن و خاموش کردن آن، به طور متناوب مصرف برق را کاهش می دهد و سلامت برد را حفظ می کند.

این واقعیت را به یاد داشته باشید که ارائه نسبت و مقدار واقعی برای این تخفیف در مصرف برق امکان پذیر نیست. این نگرانی در موارد کاملاً متفاوت ۱۲ ماهه و مطابق با دمای هوا متفاوت خواهد بود. توصیه می کنیم مقاله کولر گازی اینورتر متحرک را نیز یاد بگیرید.

 

صدای کم کولر گازی اینورتر یا اینورتر کم مصرف

در نتیجه طراحی جدید و تخفیف و بهبود سرعت موتور، به عنوان جایگزین روشن و خاموش. صدای اضافی بسیار کمتری از این خنک کننده های کم مصرف دریافت خواهید کرد. در واقع صدای عملکرد آنها کم و یکنواخت است و روشن شدن ناگهانی در واقع صدای آن را منتقل نمی کند.

 

کولر گازی اینورتر و تمایز آن با کولر گازی اینورتر کم مصرف 

  • عصر جدید کولر گازی اینورتر یا اسپلیت کولر گازی اینورتر است که افراد می توانند از کولر گازی اینورتر کولر گازی کم مصرف نیز نام ببرند.
    با این حال، چه انگیزه ای وجود دارد که چرا کولرهای گازی اینورتر به طور کلی به عنوان کولر گازی اینورتر کم مصرف شناخته می شوند؟
    در دوره قبلی کولر گازی یا قطع کولر گازی اینورتر با کمپرسور سرعت مداوم، عملکرد سیستم تنظیم دمای کولر گازی اینورتر به گونه ای بود که فرد دمای مشخص شده را روی کولر گازی تنظیم می کرد و کولر یا کولر گازی را با استفاده از آن تنظیم می کرد. تشخیص دمای محیط از طریق ترموستات داخلی، به همان سرعتی که دما با دمای تنظیم شده روی برد، جو را تشخیص داد و موتور یا کمپرسور کولر را خاموش کرد.

     

  • به عنوان مثال، فرد کولر گازی خود را با دمای ۲۴ درجه سانتیگراد قطع می کند، کولر گازی یا کولر گازی اینورتر دمای محیط را روی ۲۴ درجه سانتیگراد تنظیم می کند و ترموستات داخلی آن به موتور کولر گازی اینورتر دستور می دهد تا نشان دهد. به سرعت خاموش می شود زیرا دمای محیط ۲۴ درجه سانتیگراد را تشخیص می دهد. گاز بدهید یا قطع کنید و در نهایت موتور برد خاموش شود.
    اما در حال حاضر، ترموستات بیکار نیست و دمای محیط را در هر ثانیه تشخیص می دهد و چه دمایی جدا از دمای تعیین شده توسط فرد حس کند، دستور لازم را برای راه اندازی مجدد موتور یا کمپرسور کولر ارائه می دهد.

     

  • این روشن و خاموش شدن متوالی موتور اسپلیت یا کولر گازی باعث برق گرفتگی موتور می شود و علاوه بر آن در هنگام راه اندازی مجدد کمپرسور باعث افزایش توان مصرفی می شود و این موضوع از جمله موارد کولر گازی اسپلیت قبلی است. که در دوره جدید کولر گازی ها گاز و اسپلیت ها بسته شده است.
  • در دوره جدید کولر گازی گازی و قطع، عملکرد تنظیم دمای محیط به شرح زیر اصلاح شده است:
    در دوره جدید کولر گازی و اسپلیت، به عنوان جایگزینی برای استفاده از کمپرسورهای دور ثابت، فرمان ترموستات باید موتور را روشن و خاموش کرد تا دما تنظیم شود، تا دما برای اطمینان از موفقیت جو در تعادل، از سیستم کمپرسورهای سرعت متغیر استفاده شده است.

     

  • کمپرسورهای سرعت متغیر مورد استفاده در سیستم‌های کولر گازی عصر جدید و سیستم‌های کولر گازی قطع شده اجازه می‌دهند تا زمانی که دمای محیط به دمای مورد نیاز فرد رسید، سرعت موتور را کاهش دهند، به عنوان جایگزینی برای خاموش کردن کمپرسور یا موتور برد. برای جلوگیری از ورود شوک الکتریکی ناگهانی به موتور برد. و در زمان راه اندازی مجدد کمپرسور و در نتیجه مصرف اضافی برق باید از کمپرسور جلوگیری شود.
  • در واقع، یکی از تمایز بین دوره قبل از گاز و کولر گازی اینورتر قطع و عصر جدید در نوع کمپرسور آنها است. در دوره قبل از کمپرسورهای سرعت بست استفاده می شد، اما در دوره جدید گاز و کولر گازی کمپرسورهای سرعت متغیر استفاده می شد که تغییر یکسانی است. این باعث تمایز در قیمت کولر گازی و قطع در دوره جدید شده است.
  • به هر حال، ناگفته نماند که تبلیغات کسب و کارهایی که کولرهای گازی اینورتر وارد می کنند که مصرف برق را در این کولرها تا ۶۰ درصد کاهش می دهند، نه تایید شده و نه منطقی است. به عنوان مثال، فرض کنید در ماه های جولای و آگوست، زمانی که دمای هوا حتی به ۴۰ درجه می رسد و کولر شما و کمپرسور آن تقریباً دائماً در حال کار هستند تا دمای هوای مشخص و جذاب را ارائه دهند،
  • به عنوان مثال، ۲۴ سطح، آیا شما در واقع فرض کنید که آیا مقدار تخفیف در مصرف برق صرفاً به دلیل تبدیل متناوب کلان شهر به DC فعلی و شروع کند سیکل موتور کمپرسور، کولر و اینورتر می تواند به ۶۰% برسد؟
    شایان ذکر است که وب سایت سرمارسان برای داشتن تخصص در امر خرید، شرایط خرید اقساطی را برای هر نوع کولر گازی و اسپلیت ارائه کرده است تا به سادگی محصول مورد نظر را به صورت اقساطی خریداری کنید.

 

کمپرسورهای سرعت ثابت کولر گازی

با نظارت بر دمای محیط، کمپرسورهای سرعت ثابت موتور کولر گازی اینورتر را به سرعت فعال می کنند زیرا با دمای ثبت شده توسط فرد متفاوت است و شروع به پمپاژ هوای سرد به اتمسفر با یک شوک عظیم می کنند. علاوه بر این، به محض رسیدن به دمای مشخص شده، آنها دستور خودنمایی موتور را دریافت کرده و یک بار دیگر مشغول بررسی دمای محیط خواهند بود.

 

کمپرسورهای سرعت متغیر کولر گازی 

در کمپرسورهای سرعت متغیر، زمانی که دمای محیط به مرحله مشخص شده می رسد. موتور کولر خاموش نمی شود و فقط چرخه تمرین آن کاهش می یابد. به این معنی که با فاصله از دمای مشخص شده و نیاز به فعال شدن مجدد موتور کولر، چیزی به عنوان تمایل به روشن کردن یک بار دیگر وجود ندارد و صرفاً سرعت موتور افزایش می یابد.

کمپرسورهای سرعت بسته در کولر گازی معمولی و قدیمی استفاده شده است. و یکی از بسیاری از عوامل افزایش قیمت برق، استفاده از همه این کولرها بود. اما با ورود کمپرسورهای سرعت متغیر و استفاده از آنها در کولرهای گازی اینورتر یا کم مصرف; ما با کاهش مصرف برق و بهینه سازی مصرف مواجه هستیم.

 

تعمیرات کولر گازی اینورتر

این کولر گازی اینورتر کم مصرف نسبت به کولر گازی مختلف طول عمر بیشتری دارند. با این حال، اگر بخواهید تعمیراتی داشته باشید، یک دوره دشوار اضافی در انتظار شما است. به طور معمول، هیچ مداخله خصوصی در بازیابی و راه اندازی مجدد این کولرها پاسخگو نیست و شما باید از یک سرویس با استعداد و قابل اعتماد سود مثبت ببرید.

 

قیمت بیش از حد کولر گازی اینورتر

به عنوان یک نتیجه از تخصص فوق العاده مد روز که در طراحی و توسعه کولر گازی اینورتر استفاده می شود، باید قیمت بهتری را برای خرید آنها پیش بینی کنید. به هر حال با در نظر گرفتن نوع کارایی و کاهش مصرف برق در این کولرها، قیمت بیشتر آنها با توجیه مالی همراه خواهد بود.

 

بررسی در خرید کولر گازی اینورتر

برای کسانی که قصد خرید کولر گازی اینورتر را دارند، حتما باید از تامین کنندگان و شرکت های معتبر خرید خود را انجام دهند. به همین ترتیب، تایید شده است که برچسب فنی کولر گازی کم مصرف را در نظر بگیرید و توضیحات آن را فراموش نکنید. و قبل از خرید، مدهای کاملا متفاوت کولر گازی را مطالعه کنید تا اطلاعاتی برای تهیه کولر گازی بخواهید.

به دلیل سختی و سختی تعمیرات کولر گازی اینورتر نسبت به انواع معمولی آن ها، توصیه می شود که فقط با گارانتی و خدمات پس از فروش، خرید خود را از تولیدکنندگان و شرکت ها انجام دهید. در هر صورت برای انجام تعمیرات و تعویض کولر گازی خریداری شده، استفاده از سرویس کارهای متفرقه و خارجی ضروری است.

 

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها