5 برند از بهترین کولر گازی کم مصرف + راهنمای خرید

دلایل پریدن فیوز کولر گازی یا اسپیلت

کولر گازی کم مصرف چگونه کار می کند؟

در کولر گازی کم مصرف، یک گاز بسیار سرد در یک چرخه یا لوله کولر گازی توسط یک موتور قدرتمند به نام کمپرسور به گردش در می آید. این لوله ها در مکیده می شوند و این بدان معناست که چیزی جز همان گاز در آن وجود ندارد. گازهای مورد استفاده در کولر گازی با نام گازهای فرون شناخته می شوند که از ترکیبات شیمیایی ویژه ای تشکیل شده اند.

این گاز وارد اواپراتور یا پنل داخلی می شود و توسط باد گرمی که به کویل ها برخورد می کند گرم می شود و سرما را به محیط باز میگرداند و سپس به کندانسور یا پنل خارجی باز می گردد. هنگامی که گاز به پنل بیرون برمی گردد، تعدادی تغییر در آن ایجاد می شود و آماده بازگشت به داخل است. کمپرسور تمام این اعمال را از مکش و گاز انداز انجام می دهد. در واقع خلاصه ای از عملیات کولر گازی بود که توضیح دادیم و کولر گازی یکی از آنهاست.

Untitled 2 6
بهترین کولر گازی کم مصرف

حالا می خواهیم سیستم های قدیمی و جدید را مقایسه کنیم تا عملکرد هر کدام از آنها را درک کنیم و روشن خواهیم کرد که چرا سیستم های جدید کم هستند. در سیستم های قدیمی معایب وجود دارد، یکی از بزرگترین اشکالات آن ها این است که وقتی کمیته راهبری تشخیص می دهد که محیط کاربر به اندازه کافی سرد است بر اساس دمایی که به دستگاه داده است، به کمپرسور می گوید که ارتباط را قطع کند و در واقع دستگاه به طور خودکار خاموش می شود..

این فرایند ۳ بار در ساعت انجام می شود که خوش بینانه ترین راه ممکن است. هنگامی که دمای محیط بالا می رود و تخته دستور روشن کردن دستگاه را می دهد، کمپرسور فرمان اشتعال را دریافت می کند و برای لغو به جریان بسیار بالایی از چند تقویت کننده نیاز دارد. این امر باعث مصرف برق زیادی می شود و مصرف انرژی بالا به یک مشکل بزرگ در این سیستم ها تبدیل شده است..

برای درک بهتر این موضوع، ماشینی را تصور کنید که باید فشار بیاید. تا زمانی که ماشین خاموش است، برای هل دادن و شروع ماشین به انرژی زیادی نیاز دارد و وقتی ماشین روشن است، انرژی کمتری می گیرد. اما اگر ماشین دوباره تعطیل شود، برای هل دادن و شروع ماشین به انرژی اساسی نیاز خواهید داشت..

آیا می دانید چرا کولر گازی اینورتر دار با مصرف انرژی کم بین 50 تا 60 درصد کمتر مصرف انرژی دارند؟

دو تفاوت اصلی در نسل جدید کولر گازی های کارآمد انرژی با کولر گازی های قدیمی وجود دارد و این کولر گازیها توانستند مشکلات مصرف برق را با این دو تفاوت تا حد قابل قبولی کاهش دهند.:

1) استفاده از گاز R410a در اینورترهای کولر گازی با استفاده از گاز R22 در کولر گازی های معمولی بسیار سردتر است. گاز R410a دارای دمای جوش ۵۲- درجه سانتی گراد و دمای گاز جوش است R22 منفی ۴۱ درجه سانتی گراد است.  در سیستم های کولر گازی این تفاوت بسیار قابل توجه است و در مدت زمان کوتاه تری نیز نقش مهمی در تولید سرما خواهد داشت..

2) در دستگاه های کولر گازی قدیمی، ساختار کمپرسور همان طور که در بالا شرح داده شد به گونه ای است که وقتی دمایی برای دستگاه کولر گازی تنظیم می شود، پس از اینکه دمای محیط با دمای تعیین شده توسط شما همسو شد، کمپرسور موتور یا دستگاه کولر گازی به طور کامل خاموش می شود و صبر می کند تا دوباره از طریق فرمان مادربرد شروع شود و این ریست جریان بالایی از برق مصرف خواهد کرد..

با این حال در کولرهای اینورتر از کمپرسورها و قطعات استفاده می شود و سیستم طوری طراحی شده است که کمپرسور هرگز به طور کامل مدار را ترک نمی کند و مصرف برق با جریان بالا را کاهش می دهد. در واقع سرعت یا قدرت موتور در این کولرها به حداقل می رسد و پس از افزایش دمای محیط برای خنک کردن دوباره محیط نیاز به جریان بالایی برای شروع کار ندارد. در واقع این کمپرسورها اتومات هستند و قابل کاهش هستند.

کولر گازی ایوولی گلدن 24۰۰۰
بهترین کولر گازی کم مصرف

آیا تفاوت کولر گازی اینورتر (مصرف کم) و کولر گازی معمولی تنها در مصرف انرژی است؟

برای بررسی تفاوت کولر گازی و اینورتر (مصرف کم) و اینورترهای معمولی ابتدا باید عملکرد این دو کولر گازی مورد مطالعه قرار گرفت. با مقایسه تفاوت اینورتر و کولر گازی معمولی، باید در نظر داشت که این دو کولر گازی در چرخه های مکانیکی و الکترونیکی کاملاً مشابه هستند و تنها در مدار الکتریکی متفاوت هستند.

در مدار نرمال کولر گازی الکتریکی و اینورتر از یک ترموستات که به صورت دیجیتالی (قطع ارتباط) کار می کند استفاده می شود. این دماسنج دمای هوای بازگشتی از فضای مورد نظر را اندازه گیری می کند و هنگامی که دما به حد مجموعه می رسد، جریان قدرت کمپرسور به هم متصل و روشن می شود.

در کولر گازی معمولی، این کمپرسور به طریقی کار می کند که با حداکثر توان خود روشن می شود و تا رسیدن به دمای هوای محیط مطلوب به فعالیت خود ادامه می دهد. در این دستگاه های کولر گازی، کمپرسور باید در زمان استارت آپ و استارت آپ بر سستی موتور غلبه کند و این نیاز به نیروی زیادی دارد که بیشتر از نیروی مورد نیاز در زمان بهره برداری از الکتروموتور است. به همین دلیل انرژی مصرف شده در زمان شروع و روشن کردن کمپرسورها در این کولر گازیها افزایش می یابد که باعث افزایش انرژی می شود که گاهی ۲ تا ۳ برابر فوراً انجام می شود.

کولر گازی سوزوکی
بهترین کولر گازی کم مصرف

اگر بخواهیم آن را به صورت مثال توضیح دهیم، این است که یک کولر گازی جریان در زمان بهره برداری ۱۰ آمپر مصرف می کند و این جریان در زمان پرتاب به حدود ۲۰ آمپر می رسد. در همین حال، مصرف الکتریکی اکثر خانه ها معمولاً ۲۵ آمپر است. با توجه به توضیحات ارائه شده، 20 آمپر جریان الکتریکی در زمان شروع کولر گازی مصرف می شود و از آنجا که سایر دستگاه ها یا دستگاه های الکتریکی در آن زمان از برق در خانه شما استفاده می کنند، در این حالت جریان الکتریکی از حد مجاز فراتر می رود و با وجود این که کنترهای برق دیجیتال به طور کامل ثبت شده اند، به این معنی که هزینه برق بسیار زیاد است..

چه چیزی کولر گازی کم مصرف می کند؟

میزان الکتریسیته مصرف شده توسط کولر گازی تنها به یک عامل مربوط نمی شود و به عوامل متعددی بستگی دارد. قبل از در نظر گرفتن این موضوع بهتر است بدانید که دو نوع خنک کننده کم انرژی وجود دارد.:

  • کولرگازی انرژی A++ اینورتر دار فوق کم‌مصرف
  • کولرگازی انرژی a++ بدون اینورتر

ممکن است از شما در مورد تفاوت این دو نوع کولر گازی پرسیده شود، چرا که هر دو دارای رده انرژی هستند. کیفیت کولر گازی عامل مهمی در مصرف انرژی شماست. عناصری مانند نوع کمپرسور و برند، سیستم کولر گازی موتور و حجم رادیاتور، و نوع گاز مبرد می توانند مصرف کولر گازی را تضمین کنند. است که حتی بدون اینورتر، مصرف انرژی می تواند انرژی باشد a++ اگر کیفیت کولر گازی بالا باشد.

می گویند که کولر گازی با اینورتر می تواند یک انرژی و کولر گازی بدون اینورتر نیز می توانند انرژی مصرف کنند یک اما اگر کیفیت قطعات بالا باشد و دوباره این سوال مطرح شود که سرمایه گذار در این راه چه نقشی دارد؟ در واقع اینورتر نه تنها برای حذف استارت های کولر گازی استفاده می شود و نه تنها برای کاهش مصرف استفاده می شود.

در برخی جاها که چندین دستگاه کولر گازی نصب می شوند، شروع در عین حال می تواند مشکل ساز باشد. این در حالی است که هزینه نقش مهمی را ایفا می کند و ممکن است بهترین راه حل برای این مشکل باشد. اما با این تفسیرها در حین بهره برداری و خنک شدن بین مدل هایی با اینورتر و مدل یک انرژی و بدون اینورتر، تفاوتی وجود ندارد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که کیفیت یک کولر گازی در مرحله اول مصرف پایین آن را نشان می دهد، و در مرحله دوم، مصرف انرژی هواکن اینورتر DC است، و وجود آن کاهش می یابد.

کولر گازی زانتی ۱۲۰۰۰
بهترین کولر گازی کم مصرف

 

بهترین کولر گازی کم مصرف کدام برندها است ؟

قیمت کولر گازی کم مصرف ایوولی 

قیمت کولر گازی ایوولی مدل گلدن خط طلایی یا به انگلیسی Evvoli Golden یکی از برند های چینی تحت لیانس ایتالیا می باشد . که با کمپرسور توشیبای تحت لیسانس ژاپن که در زمینه تولید کولر گازی، اسپلیت و سیستم های تهیویه مطبوع فعالیت می کند وارد بازار شده است . کولر گازی ایوولی مدل گلدن خط طلایی RR410a از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و تنوع بالایی دارد. کولر گازی های ایوولی در ظرفیت های مختلفی تولید می شود .

برای مثال می توان به  اشاره نمود.

کولر گازی ایوولی 12000 مدل گلدن خط طلایی  ، کولر گازی ایوولی 18000 مدل گلدن خط طلایی  ،  کولر گازی ایوولی 24000 مدل گلدن خط طلایی  ،  کولر گازی ایوولی 30000  مدل گلدن خط طلایی

قیمت کولر گازی کم مصرف زانتی 

قیمت کولر گازی زانتی یا به انگلیسی Zaneti یکی از برند های چینی می باشد . که با کمپرسور هیتاچی چین که در زمینه تولید کولر گازی، اسپلیت و سیستم های تهیوه مطبوع فعالیت می کند وارد بازار شده است . کولر گازی زانتی سرد و گرم از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و تنوع بالایی دارد. کولر گازی های زانتی در ظرفیت های مختلفی تولید می شود .

برای مثال می توان به کولر گازی زانتی 12000 ،  کولر گازی زانتی 18000  ،  کولر گازی زانتی 24000 ،  کولر گازی زانتی 30000 اشاره نمود .

کولر گازی سوزوکی
بهترین کولر گازی کم مصرف

قیمت کولر گازی کم مصرف جنرال گلد

کولر گازی جنرال گلد پلاتینیوم یا به انگلیسی General Gold یکی از برند های چینی می باشد . که با کمپرسور هیتاچی چین که در زمینه تولید کولر گازی، اسپلیت و سیستم های تهیوه مطبوع فعالیت می کند وارد بازار شده است . کولر گازی جنرال گلد پلاتینیوم سرد و گرم R410 از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و تنوع بالایی دارد. کولر گازی های جنرال گلد در ظرفیت های مختلفی تولید می شود .

برای مثال می توان به کولر گازی جنرال گلد ۱۲۰۰۰،  کولر گازی جنرال گلد ۱۸۰۰۰ ،  کولر گازی جنرال گلد ۲۴۰۰۰  ، کولر گازی جنرال گلد 30000   ،  کولر گازی جنرال گلد ۶۰۰۰۰  اشاره نمود .

قیمت کولر گازی کم مصرف گری

کولر گازی گری 12000 یا به انگلیسی Gree یکی از برند های چینی می باشد . که با کمپرسور گری که در زمینه تولید کولر گازی، اسپلیت و سیستم های تهیوه مطبوع فعالیت می کند وارد بازار شده است . کولر گازی گری ۱۲۰۰۰ سرد و گرم R410A از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و تنوع بالایی دارد. کولر گازی های گری در ظرفیت های مختلفی تولید می شود .

برای مثال می توان به کولر گازی گری 12000 ،  کولر گازی گری 18000 ،  کولر گازی گری 24000 ، کولر گازی گری 30000  ،  کولر گازی گری ۶۰۰۰۰  اشاره نمود .

کولر گازی سوزوکی
بهترین کولر گازی کم مصرف

قیمت کولر گازی کم مصرف جنرال مکس

کولر گازی جنرال مکس  یا به انگلیسی General Max یکی از برند های چینی می باشد . که با کمپرسور هیتاچی چین که در زمینه تولید کولر گازی، اسپلیت و سیستم های تهیوه مطبوع فعالیت می کند وارد بازار شده است . کولر گازی جنرال مکس از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و تنوع بالایی دارد. کولر گازی های جنرال مکس در ظرفیت های مختلفی تولید می شود .

برای مثال می توان به کولر گازی جنرال مکس  12000 طرح لبخندی دیجیتال  ، کولر گازی جنرال مکس  18000 طرح لبخندی دیجیتال  ،  کولر گازی جنرال مکس  24000 طرح لبخندی دیجیتال   ، کولر گازی جنرال مکس 30000 طرح لبخندی دیجیتال ، کولر گازی جنرال مکس R22 ۳۶۰۰۰  اشاره نمود.

 

 

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها