آموزش کار با کنترل کولر گازی گری 

کنترل کولر گازی گری 

هنگام خرید کولر گازی، بهتر است جزئیات کافی در مورد نکاتی در مورد نحوه استفاده از کنترل کولر گازی گری داشته باشید. در این حالت می توانید از هر قسمتی از کنترل برای تنظیم دما استفاده کنید.

 

 

به طور معمول، بهتر است به درستی بدانید که کنترل های دور یکی از بسیاری از بخش های اصلی کولر گازی هستند. شما باید هر یک از دکمه های کنترل کولر گازی گری را به درستی بشناسید و عملکرد آنها را بدانید. این امر قابل دستیابی است که بسیاری از افراد پس از قرار دادن کولر گازی نیازی به جزئیات اضافی در مورد گزینه های کولر گازی نداشته باشند.

پی بردن به کنترل کولر گازی گری به شما کمک می کند تا در رفع مشکلات قابل دستیابی کولر گازی خود کارهای بیشتری انجام دهید. در نتیجه اخطارها و مسائلی که به وسیله نمایش کنترل گزارش می شود، به دلیل درک بالاتر شما امکان عیب یابی و بازیابی کولر گازی برای شما وجود دارد.

کنترل کولر گازی گری 
کنترل کولر گازی گری

برند گری در ایران طرفداران زیادی دارد. به دلیل شناخته شدن این مدل، بهتر است گزینه های معمولی آن را به درستی بشناسید. شما با چند دکمه در  کنترل کولر گازی گری مواجه خواهید شد ، و بهتر است جزئیات کافی در مورد این دکمه ها داشته باشید و توانایی استفاده از آنها را به بهترین روش داشته باشید.

تعدادی از دکمه های کنترل این سیستم در زیر به عنوان راهی برای کسب اطلاعات بیشتر در آنها توضیح داده شده است.

انواع کولر گازی گری

کولر گازی گری یا به انگلیسی Gree یکی از برند های چینی می باشد. که با کمپرسور گری که در زمینه تولید کولر گازی، اسپلیت و سیستم های تهیوه مطبوع فعالیت می کند وارد بازار شده است . کولر گازی گری سرد و گرم R410A از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و تنوع بالایی دارد. کولر گازی گری در ظرفیت های مختلفی تولید می شود.

برای مثال می توان به کولر گازی گری ۱۲۰۰۰ ،  کولر گازی گری ۱۸۰۰۰ ،  کولر گازی گری ۲۴۰۰۰ ، کولر گازی گری ۳۰۰۰۰  ،  کولر گازی گری ۶۰۰۰۰ 

کولر گازی گری ۱۲۰۰۰ اینورتر ،  کولر گازی گری ۱۸۰۰۰ اینورتر ،  کولر گازی گری ۲۴۰۰۰ اینورتر  ، کولر گازی گری ۳۰۰۰۰ اینورتر  اشاره نمود.

آموزش کامل کار با کنترل کولر گازی گری

یکی از کنترل‌های مورد استفاده یا یکی از تولیدکنندگان زیادی که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، مدل GREE می‌تواند بسیار متداول باشد که باعث شده این مدل در سراسر ایران آشکار شود. از تهران تا شمال و جنوب این مدل رایج در املاک جایگاه خاصی دارد.

اطلاعاتی برای کار با کنترل کولر گازی گری

متعاقباً با توجه به تماس‌های مستمر افراد از سراسر ایران و تقاضای آنها برای آموزش نکاتی در مورد نحوه کنترل کولر گازی گری، با همکاری اساتید موسوم به کولر گازی گری این کوچینگ را به صورت آنلاین آماده و ترتیب داده‌ایم. کولر گازی گری، و در این مورد ما به شما پیشنهاد می کنیم:

در کنترل‌های کولر گازی گری، مجموعه‌ای از دکمه‌ها وجود دارد که کار کردن با آن‌ها همیشه برای مشتریان ساده نیست و معمولاً همیشه افراد را گیج می‌کنند.

در تصویر زیر، تعدادی از دکمه‌های کنترل کولر گازی گری شماره‌گذاری شده‌اند که با رعایت آنها، طرح کلی و نکات نحوه استفاده از آنها را به شما اطلاع خواهیم داد:

معرفی قطعات کنترل کولر گازی گری

ما قصد داریم طرح کلی این تصویر از کنترل را در دو عنصر ارائه کنیم:

  • قسمت دکمه ها، با اعداد آبی (از ۱ تا ۱۲)
  • نیمه نمایش، با اعداد زرشکی (از ۱۳ تا ۲۱)
کنترل کولر گازی گری 
کنترل کولر گازی گری

معرفی دکمه هاکولر گازی گری

۱-    دکمه ON/OFF 

این دکمه، مانند همه کنترل های دور، می تواند برای نمایش یا فعال کردن کولر استفاده شود.

۲- دکمه افزایش یا کاهش (+) / (–)

این دکمه قطعا دکمه UP و DOWN یا دکمه های بالا و پایین است که ممکن است برای تنظیم دما استفاده شود. با این دکمه ها می توانید دما را افزایش یا کاهش دهید.

۳-    دکمه تنظیم فن 

درست مانند کولرگازی های مختلف، در کولر گازی گری با استفاده از این دکمه می توانید میزان گردش هوای خارج از کولر گازی را به دلخواه و مطابق با خواسته های خود در ۴ حالت تنظیم کنید. سرعت طرفداران:

  • به صورت مکانیکی
  • حالت کم
  • حالت مشترک
  • خلق و خوی بیش از حد

۴-    دکمه تنظیم ساعت CLOCK 

این دکمه برای تنظیم ساعت استفاده می شود. باید از آن برای تنظیم زمان حال روز استفاده کنید. همراه با تنظیم ساعت، از طریق کولر گازی به روز خواهید بود، برای اینکه بتوانید کولر گازی را روی یک زمان انتخابی تنظیم کنید تا به طور معمول فعال یا خاموش شود، باید ساعت را تنظیم کنید.

۵-   دکمه   باد خشک

این دکمه برای دمیدن هوای خشک است. این دکمه یکسان در نظر گرفته می شود زیرا دکمه X-FAN در مدل های قبلی وجود داشت. با این تمایز که مشخصه X-FAN برای حالت جدید قابل دستیابی نبود و فقط برای حالت خنک‌کننده بود، اما مشخصه BLOW را می توان در حالت گرمایش به دست‌آورد.

باید مشهور باشد که این ویژگی در برخی از مدل های کولرهای سوختی به سختی قابل دستیابی است و در برخی دیگر، ویژگی یکسان X-FAN ارائه می شود.

با فوری این دکمه، سیستم شروع به تولید باد منظم می کند و واقعاً به خشک کن تبدیل می شود. شاید در مقایسه با یک سشوار با هوای گرمای ملایم یا یک سشوار دستی باشد.

(جاذبه جلب توجه است که بسیاری از وب سایت های ایرانی نتوانسته اند این دکمه را روشن کنند و در توضیحات این دکمه نوشته اند: این دکمه به معنای دمیدن است و جزئیات کامل در مورد آن پیدا نشده است. نوشته اند که آیا این کنترل پیدا نشده است، اما یک کره دیگر آمده است یا آنها می خواهند اتم را بشکنند. من در واقع می خواهم ارزشی برای بینندگان خود داشته باشیم. به شما آموزش داده شود که اگر جزئیاتی در مورد یک چیز نداریم، اظهار نظر نکنید.)

۶-    دکمه خنک‌کننده سریع TURBO 

این دکمه در کولر گازی باعث افزایش حداکثر ورزش کولر گازی می شود. در حقیقت، عملکرد توربو حالتی است که در آن کولر گازی گری با بهترین انرژی قابل دستیابی کار می کند. وجود این ویژگی باعث می شود تا کمپرسور حداکثر تمرین را انجام دهد و به همین دلیل، جو در کوتاه ترین زمان ممکن خنک می شود. معمولاً طول کار کولر در چنین حالتی به دمایی که برای آن تنظیم کرده اید بستگی دارد.

۷-    دکمه تنظیم حالت 

این دکمه احتمالاً یکی از مفیدترین دکمه‌های کنترل است. هر بار که این دکمه را فشار می‌دهید، ممکن است یکی از بسیاری از حالت‌های شرح داده شده در زیر نمایش داده شود که می‌توانید مطابق با خواسته‌های خود آن را تغییر دهید.

  • AUTO: با تصمیم گیری در مورد این انتخاب، کولر گازی آماده به حالت خودکار است و دمای کولر را مطابق با دمای مورد نظر شما تنظیم می کند.
  • FAN: با تصمیم گیری در مورد این حالت، کولر ممکن است در حالت فن باشد. به این معنی است که کندانسور یا موتور کاملاً خاموش است و فقط فن کار می کند. برای فصل بهار بسیار مناسب است.
  • COOL (سرد): این ویژگی محدود به فصل جدید است و با فعال کردن آن، کولر هوای سرد تولید می کند. در این مورد، یک قطره برف در صفحه نمایش کنترل ظاهر می شود.
  • HEAT: این ویژگی محدود به فصل سرما است و با فعال کردن آن، کولر هوای گرمایی تولید می کند. در این حالت، تصویر خورشیدی در صفحه نمایش کنترل به نظر می رسد.
  • DRY: با انتخاب این انتخاب، روش تهویه هوا و کاهش رطوبت هوا آغاز می شود. این ویژگی کولر شما را در حالت خشک یا رطوبت گیر قرار می دهد.
  • کنترل کولر گازی گری 
    کنترل کولر گازی گری

۸-    دکمه کورس باد SWING 

با اورژانس این دکمه، کولر بادی یا هوای تولید شده توسط کولر سوختی GREE را به سمت بالا و پایین هدایت می کند. با انجام این کار، باعث گردش هوای خنک یا در فصول سرد سال، گردش هوای گرم به طور یکنواخت در سراسر جو می شود. فن به حالت مناسب رها شده است و حالت SWING بالا و پایین است.)

 

۹-     دکمه تنظیم تایمر روشن/خاموش  تایمر

از این دکمه ها برای تنظیم تایمر کولر گازی استفاده می شود. باید از این دکمه ها برای تعیین و تنظیم زمان انتخابی برای نمایش یا روشن شدن کولر گازی استفاده کنید. بدانید که برای اینکه این مشخصه به درستی کار کند، تنظیم ساعت پیش از موعد ضروری است.

۱۰-    دکمه افزایش و کاهش دما TEMP 

TEMP مخفف Temperture است که دما را نشان می دهد. در واقع، با استفاده از این دکمه، دمای اتمسفر را مطابق با خواسته های خود افزایش یا کاهش می دهید. برای افزایش یا کاهش دما، ابتدا باید دکمه TEMP را فشار دهید و سپس با دکمه های (+) و (-) که در حالت لحظه ای تعریف کردیم، دما را تغییر دهید.

تنظیم دما روی ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتیگراد برای جلوگیری از تعریق و سرماخوردگی بسیار مفید است. چگونه دمای بین ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتیگراد دمای تعادل بدن انسان است.

۱۱-   دکمه LIGHT   برای نمایش ملایم روشن و خاموش شدن پنل

در کولر گازی گری خاکستری، یک نمایش در واحد داخلی (پانل) وجود دارد که می توانید در صورت لزوم با دکمه LIGHT فوری آن را فعال یا خاموش کنید. به طور معمول، نمایش ملایم به طور پیش فرض روشن است. در برخی مدها، نمایش کاملاً پنهان است و با روشن شدن آفتاب، نمایش دیده می شود.

۱۲   -دکمه   اجرای خواب

در کولر گازی گری با هر بار فشار دادن این دکمه حالت خواب برای آن فعال می شود. حالت خواب جو را در حالت استراحت یا خواب متعادل نگه می دارد و از سرمایش یا گرمایش نامتعادل جلوگیری می کند. در کنار مفید بودن در طول آرامش، این ویژگی معمولاً زمانی استفاده می شود که جو باید متعادل و یکنواخت باشد.

۱۳- نمایش حالت  های  MODE

هر بار که یکی از بسیاری از حالت های MODE را انتخاب می کنید (دکمه کمیت ۷)، سیگنال آن حالت ممکن است در این قسمت نمایش داده شود و متوجه خواهید شد که کولر گازی (Cut up Grey) در حال حاضر در حالت Is کار می کند.

۱۴- نمایش حالت خواب (SLEEP)

وقتی حالت SLEEP (دکمه ۱۲) را در کولر گازی فعال می کنید، در این قسمت نمایش داده می شود. تصویر نمایش داده شده در این قسمت تصویر ماه است.

۱۵-   مرتب‌سازی TEMP را نمایش دهید

هنگامی که حالت TEMP (دکمه ۱۲) را فعال می کنید، در این قسمت نمایش داده می شود.

۱۶   –  حالت SWING را  نشان   دهید

هنگامی که حالت SWING را فعال می کنید (دکمه کمیت ۸)، در این قسمت نمایش داده می شود.

۱۷- نمایش   حالت  FAN 

هنگامی که یکی از حالت های کاملاً متفاوت را با استفاده از دکمه FAN (دکمه تعداد ۳) فعال می کنید، ممکن است آن حالت در این قسمت نمایش داده شود.

۱۸- نمایش دمای محیط

در این قسمت دمای اتمسفر مکانی که کولر روشن است نمایش داده می شود.

۱۹   –   نمایش تایمر

این که آیا تایمر کولر گازی پرانرژی است (دکمه کمیت ۹)، تایمر در این قسمت به نظر می رسد.

۲۰   –   قفل کودک حاضر

در کنترل کولر گازی گری (Cut up Grey)، قدرت قفل کردن سیستم برای جوانان وجود دارد. این که آیا مشخصه قفل بچه پرانرژی است، یک قفل در این بخشی از تصویر به نظر می رسد.

معمولاً اتفاق می افتد که کنترل به طور ناخواسته برای بچه ها قابل دستیابی است. کولر را با هم ترکیب کنید. با استفاده از این دکمه، چنین موقعیت خطایی به صفر می رسد.

۲۱-   حالت LIGHT را نشان دهید

وقتی دکمه LIGHT (دکمه تعداد ۱۱) را فشار دهید تا نور خورشید پنل کولر گازی فعال شود، یک لامپ روشن روی این قسمتی از تصویر ظاهر می شود. اگرچه نمایشگر زمانی که حالت نور فعال می شود فعال می شود، اما تولیدکنندگان کولر گازی گری دوست دارند این سیگنال را در هنگام پر انرژی بودن نمایشگر کنترل نشان دهند.

 

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها