آموزش پلاک خوانی کمپرسور کولر گازی

پلاک کولر گازی

آموزش پلاک خوانی کمپرسور کولر گازی

آموزش پلاک خوانی کمپرسور کولر گازی با استفاده از پلاک کولر گازی یک پلاک فلزی است که تمام مشخصات فنی و عملکرد تئوری کولر گازی روی آن نوشته شده است و برای طراح ضروری است که بتواند اطلاعات مورد نیاز را از آن استخراج کند تا آن را به درستی تنظیم کند. به عنوان راهی برای عملکرد صحیح کولر گازی در ماموریت، باید از نحوه استخراج اطلاعات از پلاک خودرو آگاه باشید.

در اینجا ما به شما آموزش می دهیم که چگونه پلاک کولر گازی را یاد بگیرید. ظاهر پلاک کولر گازی و نوع اطلاعاتی که روی آن نوشته شده کاملاً متفاوت است.

پلاک کولر گازی ایوولی را در عکس زیر مشاهده میکنید .

پلاک کولر گازی
آموزش پلاک خوانی کمپرسور کولر گازی

 

تشخیص قدرت در کمپرسور کولر گازی در پلاک خوانی

در مورد جزئیات در مورد مدل سیستم صحبت می شود که معمولاً اعداد و حروف را برای تولید کننده نشان می دهد. به عنوان مثال، نوع قابلیت، نوع مبرد، سال ساخت، سرد و گرم و تی اشاره می‌کنند. سیستم، به عنوان مثال، ratel در خط اول پلاک سیستم ایوولی مقدار 24000 در مقدار پایه 24300 در مقدار ایوولی مشاهده می شود.

اعداد 30 ، 24 ، 12 ، 18 btu  این اعداد نماد توانایی سیستم هستند، یعنی حروفی که در سطر اول در مورد آن صحبت می شود و مربوط به مدل است، معمولاً چندان ضروری و دان نیستند. خیلی به ما کمک نمی کند

کولر گازی از چند هزار شروع میشه ؟ 

شاید برای شماهم سوال باشه کولر گازی از چند هزار شروع میشه ؟ کولر گازی از سال 2017 به بعد در اکثر برند های معتبر مثل کولر گازی جنرال مکس  ،  کولر گازی جنرال گلد  ،  کولر گازی جنرال شکار   ،   کولر گازی زانتی  ،   کولر گازی ایوولی  ،   کولر گازی گری در ظرفیت کولر گازی 12000 ، کولر گازی 18000 ، کولر گازی 24000 ، کولر گازی 30000 ، کولر گازی 36000 ، کولر گازی 48000 ، کولر گازی 60000 شامل و تولید میشود .

از کجا بفهمیم کولر گازی چند هزار است ؟

از کجا بفهمیم کولر گازی چند هزار است ؟ باید به پلاک یا کاتالوگ کولر گازی مراجعه کنید تا ظرفیت آن را متوجه بشوید . ظرفیت کولر گازی را در کاتالوگ یا پلاک در قسمت rated capacity در دو نوع سرما و گرما یادداشت میشود . 

آموزش پلاک خوانی کمپرسور کولر گازی
آموزش پلاک خوانی کمپرسور کولر گازی

 

فاکتور زیر که قابل توجه است، تغییر ولتاژ و فرکانس سیستم است، بال استثنایی در تمام جیب های کولر گازی صحبت می شود و فرکانس پنجاه هرتز صحبت می شود که برای مثال در واحدهای پیشرفته کاملاً AC است. 220 تا 240 ولت. صحبت در مورد به این معنی است که انرژی ورودی این سیستم باید دارای مشخصات یکسان باشد

قبل از شروع این نیمه، همیشه باید بگوییم که چه تعداد مدل مرتبط با قابلیت تبرید یا انرژی تبرید یکسان hr / BTU است، یکی BTU در ساعت است، آن تبرید است، Kw یک کیلووات است
، TR یا RT، و یکی است. مانند تبرید و در hr/BTU به همین دلیل به اطلاع شما می‌رسانم که در برخی از جیب‌ها از طریق انرژی تبرید یا در روش‌های بزرگ‌تر، از مجرای قطع شده تا بالاترین با صدای تبرید ارتباط برقرار می‌کنند.

12000BTU / ساعت: 3.5 کیلووات: 3500 وات: 1 TR تقریبی و معمولی، یعنی هر 12000 BTU در ساعت تقریباً معادل سه و نیم کیلووات یا 3500 وات است و همان یک تن یخچال است. با این حال، دوباره هدف این است که معانی نوشته های روی کام را بدانیم. حالا بیایید به سنگفرش های بیش از حد hr / BTU سیستم ایوولی برگردیم. ایوولی 32000 در واحدهای جدید ال‌جی، اغلب این قابلیت به وات تبدیل می‌شود و شما باید قدرت تغییر دستگاه را داشته باشید تا عامیانه آن را دسته‌بندی کنید. زبان عامیانه یکسان است زیرا BTU در ساعت. واحد را به BTU برسانید، با این حال پاسخ را برای خود نگه دارید.

 

RATED CURRENT نرخ جریان گاز در پلاک کولر گازی

به آمپر مصرفی سیستم در حالت بار کامل اشاره دارد، یعنی شرایط طراحی سیستم به صورت انگشتی و تقریبی، آمپر مصرفی سیستم را می توان از روی قابلیت سیستم به دست آورد، به سادگی 3 نهایی را به صفر برسانید. توانایی سیستم و تقسیم مقدار باقیمانده بر
2 ما اکنون یک ابزار 12000 داریم. سه صفر بگیرید و بر 12 تقسیم کنید و بر دو تقسیم کنید. آمپر است

در مورد سیستم 24000، 12 آمپر خواهد بود. این ارزش نباید خطرناک باشد تا بتوانید
مقدار مطمئنی را در افکار خود داشته باشید.

آموزش پلاک خوانی کمپرسور کولر گازی
آموزش پلاک خوانی کمپرسور کولر گازی

فیوز کولر گازی باتوجه به پلاک کولر گازی

با درک این موضوع، احتمالاً می توانید با سر انگشت به این پرسش پاسخ دهید. برای اطلاع از قابلیت فیوز فراوان، مقدار بدست آمده از اتصال را در دو در تقریبی ضرب کنید. علاوه بر این مرتبط است

حالا برای کسانی که از سیستم 24000 برای خریدار حمایت می کنند، متوجه می شوید که تقریبا 12 آمپر را مصرف می کند و همچنین در دو ضرب می کنید و برای کسانی که فیوز 24 ندارند، از فیوز 25 آمپر استفاده می کنند.

نرخ ورودی انرژی پلاک کولر گازی

در عبارات آسان، این ارزش به مصرف انرژی سیستم اشاره دارد و با نقدینگی انرژی الکتریکی سیستم ارتباط مستقیم دارد.

بدست آوردن این ارزش چندان سخت نیست، کافی است از رابطه انرژی الکتریکی P: V * I * Cos
استفاده کنید. اعداد نوشته شده روی پلاک را با یک عدد تقریبی به دست می آوریم
.
ذکر شده است که ما اکنون به سادگی در مورد این دو مورد صحبت کرده ایم، و ارزش بالاتر، بالاترین اثربخشی سیستم، و شرکت های تولیدی بسیار درگیر آن هستند، و توضیح تقریباً اضافی آن می تواند خسته کننده باشد.

نرخ ورودی انرژی پلاک کولر گازی
آموزش پلاک خوانی کمپرسور کولر گازی

ماکسیمم ورودی در پلاک کولر گازی

دوستان تمرکز کنید این آمپ نوشته شده روی سیستم را با آمپر استاندارد اشتباه نگیرید. این کمیت نوشته شده حداکثر حال سیستم است، و هر چه زمان حال سیستم به این ارزش نزدیک‌تر باشد، به این ترتیب به شرایط اضافه بار نزدیک‌تر می‌شویم. کمپرسور، گرد و غبار کندانسور و غیره را بررسی کنید.

میزان صدای نویز در پلاک کولر گازی

درسته فکر نکنم زیاد منطقی بخواد
به درجه صدای سیستم برمیگرده و واحدش هم میتونه دسی بل باشه
و در تعدادی از پلاک های بالا درجه صدای مدل های داخلی و خارجی. به طور جمعی در مورد آن صحبت می شود. این صدا را اضافی نکنید و علاوه بر این مشتری می تواند مقدار تلویزیون را بالا ببرد!

وزن کولر گازی روی پلاک کولر گازی

این علاوه بر این به وزن مدل‌های داخلی و خارجی بازمی‌گردد، در مورد هر یک از آنها صحبت شده است و بار کندانسور و پانل به صورت جداگانه روی هر یک از آنها ضربه می‌خورد، اما همه واحدها این را ندارند.
این ارزش به عنوان مثال کمک می کند که شاسی در چه مقاومتی ساخته شده است و در مقابل چه وزن، دیوار یا شاسی قرار است مقاومت کند.
درست است، دوستان، من احساس می کنم که برای جلسه اولیه کافی است، و ما اکنون تقریباً نیمی از ابزارهایی را که در مورد سرویس کولر گازی صحبت شده است برای شما تعریف کرده ایم، و بقیه را در جلسه بعدی، خدا آماده کرده است، توضیح خواهیم داد. اجسام قابل مقایسه با مبرد و وزن مبرد، T1 و T3، حالت گرمایش، سه فاز، حرکت هوای واحد داخلی و…
در واقع آنچه در این مجمع ذکر شد چکیده مطالبی است که می‌توان به آن اشاره کرد و تکمیل آن مستلزم کنجکاوی و پیگیری بیشتر برای مطالعه بیشتر دوستان است. بیش از حد غول پیکر است و می تواند جایگزین های اضافی برای پرسیدن سوالات از همکاران وجود داشته باشد.

وزن کولر گازی روی پلاک کولر گازی

فشار حداکثری گاز در پلاک کولر گازی

قبل از توضیح این بخش، ما باید راه هایی برای تبدیل یک کیسه واحد آسان به
تقریباً هر 15 PSI معادل 1 بار (یا 100 کیلو پاسکال) kpa (یا 1.0 مگاپاسکال) (Mpa) کشف کنیم که
به احتمال زیاد بیشترین استرسی است که ممکن است توسط آن تحمل شود. لوله های سیستم و اینکه آیا این تنش افزایش می یابد، احتمال نشتی از لوله ها وجود دارد، یعنی ضخامت لوله متناسب با تنش یکسان
انتخاب شده در پنل اول است که متعلق به ایران رادیاتور با گازی 410 است.
در 1.9 مگاپاسکال یعنی تقریباً 285 psi، در سیستم تک برقی و ایوولی که دریچه گاز بیست و دو دارد، تنش بسیار کمتری نوشته شده و در نتیجه تنش بیست و دو منظم است، کمتر از 410 است. .

نوع و وزن گاز در پلاک کولر گازی

در این نیمه، پلاک به نوعی از کولر گازی اشاره دارد که در حال حاضر هر دو 22 یا 410 است. که معمولاً در دو مدل گرم یا کیلوگرم یا اونس نوشته می شود، به درستی، مثبت کسی که نیاز دارد. هزینه مبرد بر حسب وزن، مطابق با این پالک، باید به این سطح توجه داشته باشید، یک سطح و یک حساب سرانگشتی وجود دارد.
لازم به ذکر است که به ازای هر 12000 ساعت / BTU قابلیت تبرید، 800 گرم گازی به دستگاه تزریق می شود که این 800 گرم تقریباً برای هر مدل مبرد اعمال می شود. به عنوان مثال، به پلاک بالا توجه کنید
. این سیستم 2 کیلوگرم می خواهد و به قرقره آن توجه داشته باشید. در پلاک لحظه ای، یک سیستم 19000 وجود دارد که برابر با 1200 گرم است. 410 وجود دارد که یک سیستم 19000 است که وزن آن مطابق با انگشت ما نوشته شده است.

نوع و وزن گاز در پلاک کولر گازی
نوع و وزن گاز در پلاک کولر گازی

نوع اب و هوایی در پلاک کولر گازی

در این قسمت به طبقه بندی آب و هوای سیستم و شرایط دمایی طراحی سیستم اشاره شده است. شما باید عبارات T1 و T3 یا گرمسیری را شنیده باشید. یعنی واحدهای T1 برای مناطق معتدل با دمای متوسط ​​در
مقایسه با استان‌های شمالی یا تهران و مشهد طراحی شده‌اند و واحدهای T3 برای مناطق گرمسیری قابل مقایسه با استان‌های جنوبی مناسب هستند، اما تفاوت آن در چیست؟
طبق نظر شما، این گروه کافی است که 2 24000 واحد T1 و T3 را به صورت جمعی قرار داده و آنها را ارزیابی کنیم. ممکن است مشاهده شود که سیستم T3 از ابزارهای بزرگتر، کندانسور بزرگتر، کمپرسور بزرگتر و … استفاده می کند.

پدهای واحدهای ایوولی و گری را در بالا بنویسید. اگر شما یک سیستم 48000 T1 را به فضای T3 حمل می کنید، این بعد شماست.
39000 یخچال در اختیار شما قرار می دهد وگرنه شما یک سیستم T3 با قابلیت 24000 در فضای T1 می گیرید، 27000 یخچال در اختیار شما قرار می دهد.

ظرفیت گرمایش در پلاک کولر گازی

روی این نیمه دو پد یک دستگاه سرد و سرد و گرم قرار گرفته است. فکر نمی‌کنم نیازی به منطقی‌سازی خاصی برای نشان دادن تمایز بین 2 پالس نمایش داده شده وجود داشته باشد.
به سادگی اطلاعات حالت سرمایش یکسانی که قبلا توضیح داده شد، قابل مقایسه با قابلیت گرمایش و مصرف آمپر در حالت گرمایش و وارد کردن انرژی در حالت گرمایش است.

فاز در پلاک کولر گازی

در قسمت اصلی کیسه، احتمالاً می توانید سیستم سه فاز را ببینید. تقریباً تمام دانش وارد شده دقیقاً مانند واحدهای تک فاز است، فقط در مورد ولتاژ 380 تا 415 ولت صحبت می شود.
و اینکه آمپر مصرفی اکنون مطابق با رابطه تک فاز محاسبه نمی شود و رابطه مصرف توانایی نیز می تواند
در کسینوس * V * I * 3 رادیکال کاملاً متفاوت باشد: P احتمالاً می توانید قطعات را در سراسر خط مطابق با این رابطه

حرکت هوای داخل ساختمان در پلاک کولر گازی

در این قسمت شارژ هوای پنل صحبت شده و واحد آن بر حسب hr/M3 می باشد. حرکت هوا در روش های تهویه هوا معمولاً به عنوان CFM شناخته می شود (به ویژه
CFM * 1.7: M3 / hr)
. آن را با 1.7 از هم جدا کنید. سیستم اینورتر 9000 ایوولی تقریباً 300 CFM در سرعت زیاد، سیستم 18000 ایران رادیاتور تقریباً 470 CFM و سیستم 30000 Basic تقریباً 620 CFM است.

کلاس IP در پلاک کولر گازی

این بخش علاوه بر این در مورد دیپلم ایمنی کندانسور در مخالفت با نفوذ اجسام بین المللی و نفوذ آب صحبت می کند. دوستانی که بیشتر با موتورهای الکتریکی سر و کار دارند، این عبارت معمولاً با عبارت IP به طور معمول با دو عدد همراه است.
مقدار اولیه به ایمنی در مخالفت با نفوذ اشیاء بین المللی گفته می شود. و کمیت لحظه ای ایمنی در تقابل با نفوذ آب در اولین دوستان است که رقم اولیه 2 است. این اثباتی است در برابر نفوذ یک فیزیک بین المللی به ابعاد یک انگشت و بزرگتر از 12.5 میلی متر. هر چقدر هم که کوچکتر از آن وارد کندانسور شود و رقم ممان 4 باشد. این اثباتی است در برابر پاشیدن آب خالص (بدون تنش) در هر مسیری.
من می خواهم توصیه کنم که فقط عبارت IP را در گوگل جستجو کنید و کل محتوای متنی را مرور کنید

 

بیشتر بخوانید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *